Çalışma Saatleri
8:30 - 18:30
Bizi Arayın
0216 567 99 00
Fusion 360 Ürün Güncellemesi – Yenilikler 3

Fusion 360 ürün güncellemesi yenilikler yazı dizisine devam ediyoruz. 3. yazıyı aşağıda okuyabilirsiniz.


Gölgeli Görünümler için Görünüm Kalitesini İyileştirin

Uzun ince ve kalın parçaların bir karışımına sahip modeller yakınlaştırıldığında biraz mozaiklenmiş gölgeli görünümlere sahip olabilir. Örnek olarak kalın bir beton levhaya cıvatalanmış ince bir sac metal bileşen verilebilir. Bu yeni özellik bu gölgeli görünümleri iyileştiriyor. Gölgeli görünüm daha nettir ancak dosya boyutu artar ve biraz daha yavaş bir performansa neden olabilir.

Simülasyon

Deforme Olmuş Cisimler için Yer Değiştiren Kütle Merkezi

Simülasyon> Sonuçlar> İncele> Kütle Merkezi

Artık simülasyon sonuçlarından saptırılmış bir gövdenin Kütle Merkezi hakkında bilgi alabilirsiniz. Bu özellik size seçilen gövdenin yer değiştirmemiş Kütle Merkezi, yer değiştirmiş Kütle Merkezi ve Kütle Merkezinin Yer Değiştirme vektörü hakkında bilgi verecektir. Ayrıca birden fazla gövde seçebilirsiniz, bu durumda birleştirilmiş Kütle Merkezi değerleri sağlanacaktır. Bu özellik artık Doğrusal Statik Stres, Termal Stres, Doğrusal Olmayan Statik Stres, Quasi-statik Olay Simülasyonu ve Dinamik Olay Simülasyonu çalışma türlerinde mevcuttur.

İmalat

Geometri Özellikleri için Uzantıları Hizala

Bu yılın başlarında Takım Yolu uzantıları tek tek takım yollarından Geometri Seçimlerine taşındı. Bu takım yolu uzantısını bir önizleme olarak içerdiği için takım yolu önizlemesinin daha doğru olabilmesi avantajını sağladı.  Bunun dezavantajı uzantı değerlerini her bir seçim bazında düzenlemeniz veya tanımlamanız gerekmesiydi. Bu, küçük bir kısmınız için önemli bir soruna neden oldu. Çok sayıda geri bildirime dayanarak bu deneyimi aynı anda birden fazla uzantı değerini değiştirebileceğiniz şekilde geliştirdik. Yukarıdaki GIF, basit bir tıklama ile tüm açık konturları nasıl vurgulayabileceğinizi ve ardından bunları kullanıcı tanımlı bir başlangıç ve/veya uzantıya sahip olacak şekilde genel olarak nasıl değiştirebileceğinizi göstermektedir.

Daha Yararlı Tornalama Seçenekleri

Yüz Çevirme için İçeriden Dışarıya İzin Verin

Bir süredir birçoğunuz tarafından talep edilen bir özellik, bir parçayı en küçük çaptan başlayarak en büyüğüne kadar yüzlendirme yeteneğidir. Artık bunun geçişler sekmesinden erişebileceğiniz basit bir seçenek olduğunu söylemekten memnuniyet duyuyoruz. Bu tür bir takım yolu genellikle boruları bir delik işleme çubuğu ile dahili olarak işlerken ve ayrıca çapak boyutunu kontrol etmeye yardımcı olan yukarı yönde aynı takımla parçayı yüzlemek için gereklidir. Daha tutarlı bir çapak, daha kaliteli yüzey finişi ve daha iyi bir takım ömrü sağlar.

Profil Sonlandırma için Makine Yiv Alt Kesimleri

Birçoğunuzun beklediği an geldi, bu güncellemeden itibaren artık Tornalama Profil Sonlandırma’da oluk alt kesimleri işleyebilirsiniz! Makine alt kesimleri açıkken, artık takım alt kesim çapının finiş işlemesine izin vermek için alt kesim bölgesine dikey olarak hareket edecektir. Bu, bir alt kesimi bitirmek için genel bir takımın kullanılmasına olanak tanır ve bunu yaparken daha verimli bir malzeme kaldırma üretir, alt kesim alanlarını açıkça bitirmek için sonraki finiş işlemlerine daha az ihtiyaç duyar.

Yiv Açma İşleminde Alt Kesimler için Arka Duvar Çarpışma Kontrolü

Takımın arkası ile parçanın duvarı arasında nasıl hafif bir boşluk olduğuna dikkat edin. Bunun nedeni, tutucunun arkası veya kesici ucun arkası için bir boşluk değeri ayarlama özelliğini de eklemiş olmamızdır. Kullanılan takıma bağlı olarak tercih ettiğinizi seçebilirsiniz ve bu, tutucunun veya kesici ucun dış işler için dikey duvarlardan veya iç işler için patronlardan ayarlanan mesafeyi korumasına neden olur, böylece olası çarpışmaları en aza indirir ve işlenen alttan kesme alanını en üst düzeye çıkarırız.

Yeni Geçiş Hareketleri İlerleme Hızı Seçeneği

Takım yollarının gelişmiş optimizasyonuna olanak sağlamak için frezeleme takımlarına geçiş ilerleme hızları eklenmiştir. Geçiş hareketleri için bu yeni ilerleme hızı seçeneğini takım kitaplığında, takım ve ön ayar başına ve/veya takım sekmesindeki takım yolunun kendisinde ayarlayabilirsiniz.

Varsayılan değer kesme ilerleme hızıyla ilişkilendirilir ancak bu elbette basit bir sayısal değer veya formül kullanılarak özelleştirilebilir.

Doğrulama için bu yeni ilerleme hızını hem takım yolu simülasyonunda hem de ‘Takım Yolu Verilerini Göster’ iletişim kutusunda görselleştirebilirsiniz.

Blend için Yeni Takım Yolu Algoritması (Genel Önizleme)

Karışım, sabit bir kesme yönü ile seçilen konturlar arasında bir parçanın daha sığ bölgelerini işlemek için kullanılan bir finiş stratejisidir. Çok yönlü bir stratejidir. Yalnızca lolipop, disk, barrel takımlar ve kırlangıç kuyruğu kesiciler gibi uygulanabilir takımlarla 3 eksende alttan kesme işlemeyi destekler.

Karışım takım yollarını tanımlamanın yeni bir yolu artık mevcut. Yeni yöntem, karmaşık geometrilerde parçalanmayı önleyen takım yolları üreterek bunların daha kolay bir şekilde daha yüksek yüzey kalitesinde işlenmesini sağlar.

Yeni yöntemi seçmek için Geçişler sayfasında Stepover Hesaplaması için ‘Takım ucundan’ seçeneğini seçin. Önceden var olan yöntem ‘Yüzeyde’ seçilerek seçilebilir.

İzleme, Akış ve Akış Önizleme için Ark Montajı (Genel Önizleme)

Trace, Flow ve Flow Preview gibi stratejilerdeki yumuşatma seçeneği artık yay uydurma uygulayabilir. Bu özellikle doğrusallaştırılmış noktalar yerine yayları tercih eden eski nesil kontrolörler için uygundur. Çok fazla noktadan hoşlanmayan kontrolörlerde titreşimli hareket görmeye devam ediyoruz, bu nedenle yumuşatmayı etkinleştirmek, bu noktaların bazılarını yaylar lehine etkili bir şekilde kaldıracaktır ancak yalnızca takım yolu toleransını hala koruyabildiği yerlerde.

Trace ve Flow zaten tamamen yayınlandı, ancak Akış Önizleme araç yolunu kullanmak istiyorsanız “Geliştirilmiş Akış Stratejisi" genel önizlemesini açmanız gerekecek.

Genişletilmiş 5 eksen (noktaya ve eğriye) seçenekleri

Karışım, Akış ve Akış Önizlemesi tüm frezeleme takım tiplerinde Öncü / Yalın birincil takım ekseni seçeneklerini kullanma seçeneğine sahipti. Yaptığımız şey bu orijinal yeteneği korumaktır ancak bu öncü / yalın yeteneği korumanın yanı sıra olağan Genişletilmiş 5 eksen (noktaya ve eğriye) seçeneklerini ekledik ancak bu seçenekler yalnızca küresel takımlarla sınırlıdır.

WCS Z ekseni desteği

Karışım/ Akış ve Akış Önizleme önceden sadece Min/Maks eğim seçeneklerini destekliyordu ancak bu sınırlar her zaman takım yolu oryantasyonu Z eksenine göre tanımlanıyordu. Şimdi WCS Z eksenine göre de ifade edilebiliyor ve uygun olduğunda küresel ve küresel olmayan takımlar burada destekleniyor.

Çok Eksenli Kontur için Otomatik Çarpışma Önleme

Çok eksenli Kontur artık Birincil Takım ekseni olarak Otomatik Çarpışma Önleme özelliğini kullanabilir (Takım ekseni dikey olarak ayarlandığında). Çarpışmadan Kaçınma seçenekleri (TO/FROM Noktası/Eğrisi) takım yolu için de kullanılabilirken sınırlama yalnızca küresel takımlarla kullanılabilmesidir. Lead and Lean söz konusu olduğunda küresel ve küresel olmayan takımlar desteklenir. Ayrıca Çok Eksenli Kontur için 3 eksene özel bir takım yolu çıktısı alabilirsiniz. Bu, esasen çok eksenli takım yolunu yalnızca 3 eksenle sınırlar.

Jeodezik Strateji (Uzantı Önizlemesi)

Geodesic Strategy şimdi Uzantı Önizlemesinde! Bu takım yolunun bir numaralı faydası alt kesimleri işleme yeteneğidir. Geodesic’in ModuleWorks ile olan ilişkimizin meyvelerinden geldiği bir sır değil. Geodesic temel olarak takım yollarını Tarak veya Karışım tarzı bir stratejiyle oluşturur ancak normal Tarak veya Karışımdan farklı olarak Geodesic Scallop, kullanıcı tanımlı çeşitli açık veya kapalı eğrilerden ofset yapabilir. Native Fusion Scallop her zaman kapalı çevreleme eğrilerinden ofset alır. Geodezik Karışım kullanıcı tanımlı eğriler arasında karışım yapabilir (yüzey kenarlarıyla sınırlı değildir).

Geodezik takım yolu kullanıcı tanımlı eğrilere otomatik olarak ek ofset/örtüşme ekleyebilir, bu nedenle bir fileto işlerken tam olarak fileto kenarından başlamak yerine kenardan birkaç mm önce başlamak ve takım yolunu fileto kenarına karıştırmak isteyebilirsiniz.

Not: Geodesic, Core Fusion’da 3 eksende, İşleme Uzantısına sahip olanlar için 4 ve 5 eksende de işleyebilir.

Geodezik takım yolunun nasıl ayarlanacağı hakkında daha fazla bilgi edinin.

Gelişmiş Talaş Stratejisi (Uzantı Önizlemesi)

Bugün zaten Swarf’ımız var, öyleyse neden Advanced Swarf adında başka bir Swarf takım yolu sunuyoruz? Cevap basit: Orijinal Swarf’a göre çeşitli avantajları var.

Başlangıç olarak Gelişmiş Talaş ister kontur ister yüzey olsun, giriş geometrisi için daha fazla esnekliğe sahiptir. İkinci olarak yüzeyde degouge yapabiliyor. Üçüncü olarak üst ve alt raylar arasında otomatik senkronizasyon yapabilir ve bu senkronizasyonu nasıl uygulayacağınız ve dolayısıyla takım eksenini nasıl kontrol edeceği konusunda nispeten büyük bir esneklik sağlar. Son olarak Advanced Swarf takım yolu orijinal swarf gibi sadece 5 eksenle sınırlı değildir, 3, 4 ve 5 eksenli işleme yapabilir. 3 eksen dikey duvarlar için, 4 eksen silindir gibi şeylerin etrafındaki sarılmış özellikler için (uzun zamandır sorduğunuz) ve 5 eksen alt kesimler gibi şeyler için çok kullanışlıdır.

Gelişmiş Talaş Takım Yolunun nasıl ayarlanacağı hakkında daha fazla bilgi edinin.