Adobe, 10 yılı aşkın süredir yaratıcı, deneyim ve belge uygulamalarımızda yüzlerce akıllı özellik sunarak dünya çapında milyarlarca Adobe Acrobat abonesine muazzam değer sağladı.
Üretken yapay zeka, daha da heyecan verici olanaklar ve bazı yeni zorluklar getiriyor. Üretken yaratıcı modeller ailemiz Adobe Firefly’dan başlayarak, düşünceli yapay zeka inovasyonu ve liderliğine kendine hedef belirledi. Bu bağlılığı teknoloji ile nasıl geliştirdiğini ve oyunun kurallarını değiştiren keşiflerin sorumluluğun yanı sıra gelişebileceği bir dünya yaratmaya yardımcı olmak için endüstri ve hükümet ortaklarıyla yapılan işbirlikleri aracılığıyla göstermeye devam ediyor.
Bugün dijital belgelere yönelik ilk yeteneklerimizi tanıtarak üretken yapay zeka inovasyonunun bir sonraki bölümüne başlıyoruz. Şu anda beta sürümünde olan Reader ve Acrobat’taki AI Asistanı, PDF iş akışlarına derinlemesine entegre edilmiş, AI destekli yeni bir konuşma motorudur.
Bireylerden en büyük kuruluşlara kadar müşterilerimizin AI Assistant’ı güvenle kullanabilmesi için doğru yetenekleri ve korkulukları uygulamaya koymak için aşağıdaki adımları atıyor.
Güven oluşturmak
Üretken yapay zeka, müşterilerimize halihazırda muazzam değer sunan inanılmaz derecede heyecan verici bir teknolojidir. Üretken yapay zeka hala başlangıç aşamasındadır ve teknolojiyi geliştirmek devam eden bir yolculuktur. Adobe, müşterilerin güvenini kazanmaya yardımcı olmak için çok katmanlı bir yaklaşım benimsiyor:
- Yapay zeka etiği testleri ve incelemeleri: Reader ve Acrobat’taki, üçüncü taraf LLM entegrasyonları da dahil olmak üzere tüm AI Asistanı özellikleri, Adobe’nin sorumlu AI Ethics yönetişim sürecinden geçer ve şirketin AI Etiği hesap verebilirlik, sorumluluk ve şeffaflık ilkelerine uygun olarak geliştirilir ve dağıtılır. .
- LLM’ler için Korumalar: Adobe, üçüncü taraf LLM’lerle çalışırken sözleşmeye bağlı olarak onların kendi standartlarımıza uygun gizlilik ve güvenlik protokolleri kullanmasını zorunlu kılar. Üçüncü tarafların LLM’lerini Adobe müşteri verileri üzerinde manuel olarak incelemesini veya eğitmesini özellikle yasaklıyoruz. Ayrıca ön ve son işleme ile mühendislik süreçlerine sağlam test ve değerlendirme metodolojilerini de dahil ediyoruz.
- Veri güvenliği protokolleri: Reader ve Acrobat’taki AI Asistanı özellikleri, işleme öncesi ve sonrası test ve değerlendirme metodolojileri ile mühendislik süreçlerimizde yerleşik değerlendirme, test etme ve değerlendirme dahil olmak üzere veri güvenliği protokollerine tabidir.
- İnsanları gelişmelerden haberdar etmek: AI Assistant, oluşturulan yanıtlara atıflar ekleyerek müşterilerin bilgilerin nereden geldiğini doğrulamasını kolaylaştırır; Uygulama içi bir mesaj, müşterilere AI Assistant’ın sağladığı yanıtların kaynağını bir kez daha kontrol etmelerini hatırlatır.
- İş için tasarlandı: AI Assistant, kurumsal düzeyde veri güvenliği ve bilgi yönetimi içerir.
- Devam eden müşteri geri bildirimi: Üretken yapay zeka hâlâ ortaya çıkıyor ve teknolojiyi geliştirmek devam eden bir yolculuk. Adobe, müşterilere uygulama içi geri bildirim ve danışma kurullarından topluluk gruplarına ve sosyal dinleme programlarına kadar çok sayıda kanal sağlar ve şirketin sorunları hızla tespit edip çözmesine yardımcı olmak için aktif görüşmeleri teşvik eder.
Büyük dil modellerinden (LLM’ler) yararlanma
Yapay zeka alanında lider ve vizyoner olarak Adobe, derin alan uzmanlığına sahip olduğumuz kategorilerde temel modeller oluşturur ve metin tabanlı deneyimler için sınıfının en iyisi büyük dil modelleri (LLM’ler) ile ortaklık kurar.
Müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda doğru çıktıyı sunmak için en iyi teknolojileri, ortakları ve modelleri seçerek LLM entegrasyonlarına agnostik bir yaklaşım getiriliyor. Reader ve Acrobat’taki AI Asistanı özellikleri için şu anda Microsoft Azure OpenAI Hizmetinden yararlanılıyor. Müşterilere kaliteli ve sorumlu deneyimler sunmak için çeşitli teknolojileri keşfetmeye ve test etmeye devam edilecektir.
Adobe, üçüncü taraf LLM’lerle çalışırken sözleşmeye bağlı olarak onların kendi standartlarımıza uygun gizlilik ve güvenlik protokollerini kullanmalarını zorunlu kılar. Ayrıca tüm LLM entegrasyonlarını Adobe’nin Yapay Zeka Etiği süreci ve ilkelerine uygun olarak değerlendiriliyor. Üçüncü tarafların LLM’lerini Adobe müşteri verileri üzerinde manuel olarak incelemesini veya eğitmesini özellikle yasaklıyor. Ayrıca ön ve işlem sonrası ve mühendislik süreçlerine sağlam test ve izleme metodolojilerini de dahil ediliyor.
Liquid Mode: Belge Zekası İçin Bir Yapı Taşı
Adobe’nin mobil cihazlarda belgeleri okumanın daha kolay bir yolunu sunan çığır açıcı okuma deneyimi olan Liquid Mode, PDF yapısı ve içeriğinin derinlemesine anlaşılmasını sağlayan özel yapay zeka modelleri tarafından desteklenmektedir. Liquid Mode, statik bilgileri dinamik verilere dönüştürür ve PDF belgelerini her boyuttaki ekranda daha okunabilir ve erişilebilir hale getirmek için otomatik olarak yeniden akıtır. Adobe Acrobat ve PDF’nin 30. yıl dönümünde Liquid Mode, müşterilerin mobil cihazlarda 1 milyardan fazla dosyayı okuma özelliğini kullanmasıyla önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Teknoloji, her yetenek seviyesindeki bireylerin okuma deneyimlerinde devrim yarattı ve Time Magazine’in 2023’ün En İyi İcatlarından biri olarak kabul edildi .
Liquid Mode’un kalbinde, bir PDF’nin başlıklar, paragraflar, resimler, listeler, tablolar ve daha fazlası gibi öğelerini tanımlayan ve hiyerarşiyi ve sıralamayı anlayarak statik bir dosyayı yeniden biçimlendirmeyi mümkün kılan tescilli AI ve ML destekli modeller bulunur. PDF’yi daha dinamik, özelleştirilebilir bir deneyime dönüştürün.
Müşteriler, Liquid Mode’u kullanarak akıllı ana hatlar oluşturabilir, bölümleri daraltıp genişletebilir ve daha hızlı gezinme için metin arayabilir. Ayrıca yazı tipi boyutu ve kelimeler, karakterler ve satırlar arasındaki boşluklar gibi şeyleri de okuma tercihlerine ve yeteneklerine göre ayarlayabilirler. Kelimeler aynı zamanda yeniden boyutlandırılabilir ve yeniden akıtılabilir, resimlere dokunulabilir ve genişletilebilir ve tablolar tamamen duyarlı hale gelir.
Mühendislik ve tasarım ekiplerimizin Liquid Mode’u oluşturarak ve ardından müşterilerin bundan nasıl değer elde edeceğini öğrenerek edindiği deneyim, AI Assistant’ta sunduklarımızın temelini oluşturuyor. PDF’leri derinlemesine anlama yeteneği, AI Assistant’ın dijital belgelerdeki içgörüleri artık daha yüksek bir hassasiyetle analiz etmesine ve ortaya çıkarmasına olanak tanıyor ve bize gelecekte de çıktıları daha da hassaslaştırmaya devam etmemizi sağlayacak.
Geleceğe
Adobe’nin PDF tanımını dönüştürmedeki rolünden ve son 30 yılda sunduğumuz değerden gurur duyuyoruz. Önümüzdeki 30 yılın sorumlu inovasyonla tanımlanacağına inanıyoruz ve kişisel ve mesleki yaşamlarımızda dijital belgeleri öğrenmenin, oluşturmanın ve bunlarla işbirliği yapmanın yeni yollarını hayal etmek ve icat etmek için müşteri, sektör ve daha geniş bir toplulukla birlikte çalışmayı dört gözle çalışmaya devam ediyor.