Çalışma Saatleri
8:30 - 18:30
Bizi Arayın
0216 567 99 00
Autodesk ile Eğlence Sektöründe En Önemli 10 Olayı

Eğlence sektörü asla yavaşlamaz ve Autodesk Media & Entertainment, bu fırtınanın ortasında yaratıcı ateşinizi beslemeye, operasyonları kolaylaştırmaya ve iş büyümesini yönlendirmeye kendini adamıştır. 2023 yılından itibaren, yeni araçlar ve iş akışlarıyla harika filmler, şovlar ve oyunlar yarattığınızı görüyoruz. Geriye saralım ve ortaya çıkan teknoloji öne çıkanlarını inceleyelim. 

Açıklık Arttı

Gelişmiş ekip işbirliği için OpenUSD gibi açık teknolojilerin benimsenmesini daha da vurguladık. Şu anda Maya’da yerel olarak OpenUSD veri modelini destekleyen, agnostik bir materyal yazma eklentisi olan LookdevX ile tanıştınız.  Eylem halinde görmek için LookdevX video serisini keşfedin .

Maya USD ve 3ds Max USD, yazılımlar arası iş akışlarının daha sorunsuz olması için yükseltmeler aldı. Adobe ile işbirliğimizin (MaterialX aracılığıyla ASWF yönetimi altında) yeni bir açık kaynaklı gölgelendirme modeli olan OpenPBR artık GitHub’da mevcuttur ve çeşitli araçlarla paylaşılabilen etkileyici materyaller oluşturmanıza olanak tanır. 

Ayrıca Open RV artık açık kaynak olup inceleme ve onay iş akışlarını standartlaştırmanıza yardımcı olur.

Karakter Animasyonu Hızlandırıldı

Yaratımı hızlandırmak için animasyon yeteneklerini genişlettik. 

Maya’da Framestore ile Galaksinin Koruyucuları Cilt 3 karakter animasyonu oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinin .

Ve Sir Wade Neistadt’ın 2023 Maya Animasyon Yarışması’nda, çılgın Ash ve Boomy’nin yer aldığı elektrikli anlar yarattınız. Yarışmanın videosunu buradan izleyin .

VFX Sanatçılarının Çok Daha Fazla Oyuncakları Var

Bu yıl Maya’daki Bifrost çok daha büyüdü ve buzlu kar fırtınalarından keklerin üzerine krema sürmeye kadar her şeyi yapmanıza olanak sağlıyor.

Henüz Bifroster değil misiniz? Bifrost Bootcamp ile ücretsiz olarak yeni başlayanlardan deneyimli profesyonellere dönüşün .

Modelciler Güçlü Araçlar Aldı

Yüksek kaliteli modellere daha hızlı ulaşabilmeniz için yeni özelliklerle tanıştırıldınız.

  • Yeni Conform Modifier ile 3ds Max’te karmaşık tasarımlar üretin . Shrink Wrap ve Volume olmak üzere iki yöntemi kullanarak nesneleri diğer yüzeylere yansıtın.
  • Boolean Modifier ile 3ds Max’te prosedürel modelleme ile üretkenliğinizi artırın . İşlemleri %35 daha hızlı gerçekleştirin ve grupları yumuşatma, belirtilen normaller ve açık normaller için daha fazla destek deneyimi yaşayın.
  • ReForm’un yeni versiyonu ve simetri iyileştirmeleri de dahil olmak üzere çeşitli Retopologize güncellemeleriyle Maya’da daha iyi modelleme sonuçlarını daha hızlı oluşturun .

Keelworks bu yıl da bir modelleme makinesiydi. 3ds Max ile dünya inşa etme ve karakter yaratma tekniklerini ortaya çıkardılar.

 

İşleme Yetenekleri Gelişti

Arnold’daki gelişmiş işleme araçları, daha doğru sonuçlar elde etmenizi sağlar.

  • Başlatma süresinde ve işleme hızında çok sayıda iyileştirme sağlayan,  yeniden tasarlanan GPU oluşturucuyla eskisinden daha hızlı işleme alın .
  • Global Işık Örneklemesindeki geliştirmelerle daha güçlü işleme araçlarına erişin . Küresel Işık Örnekleme, tüm ışık türleriyle ortak aydınlatma senaryolarında görüntü oluşturma performansını 2,5 kat artırır. Ek olarak, GPU performansında yapılan geliştirmelerle gerçek hayattaki sahnelerde 3,7 kata kadar hızlanma elde edebilirsiniz.
  • MaterialX Düğüm Tanımları, Gölgelendiriciler, Malzeme Bağlamaları ve Durum Gölgelendirici düğümleri için geliştirilmiş destekle daha yüksek kalitede işlemeler oluşturun .

VFX Bitişleri Isındı

Sonlandırma ve VFX iş akışları merkeziniz 2023’te çok sıcaktı. Flame’de uyumluluk, zaman çizelgesi, VFX, yayınlama, renk ve teslimatı merkezileştirmenize ve daha fazlasını, daha hızlı sunmanıza yardımcı olacak önemli güncellemeler devam etti.

Yeni Yerlerde Yorum Yaptınız

Bu yıl, yerleşik canlı konferans, sohbet ve bir dizi başka özelliğe sahip yeni bir bulut tabanlı işbirliği alanı olan Flow Capture (eski adıyla Moxion) Rooms’a girdiniz . Ayrıca Flow Production Tracking (eski adıyla ShotGrid), WeFX gibi stüdyoları bir adım yukarıya taşıyarak proje dağıtımlarını hızlandırarak ve kaynaklarını optimize ederek yaratıcı süreçlerini dönüştürmelerine yardımcı oldu.

Sınırlar Zorlandı

Kasım ayında, izleme ve değerlendirmeye yönelik sektör bulutu Autodesk Flow için heyecan verici yeni iş akışları duyuruldu . OpenUSD gibi açık standartlarla desteklenen ve yapay zekadan yararlanan Flow, Flow Production Tracking (eski adıyla ShotGrid) ve Flow Capture (eski adıyla Flow Capture) ile başlayarak üretim hattındaki iş akışlarını, kişileri ve araçları tüm varlıklar, dosyalar ve geri bildirimler için tek bir kaynağa bağlayacak. Moxion). 

 

İş Akışları Daha Akıllı Hale Geldi

AU 2023’te, daha azıyla daha fazlasını yapmanıza yardımcı olacak Autodesk AI ile tanıştırıldınız . Autodesk Flow’daki AI destekli iş akışlarından yararlanarak, tekrarlayan görevleri otomatikleştirebilir ve verilerinizi ilgi çekici içgörülere dönüştürebilirsiniz. Flow’daki Generative Scheduling gibi yeni özellikler, ekipler ve bütçeler arasında sürekli değişen değişkenleri yöneterek üretimler için planlamayı otomatikleştirecektir. 

Autodesk Flame’deki makine öğrenimi destekli anahtarlayıcılar ve Autodesk Maya için özel beta sürümdeki doğal dil metin istemleriyle , hızlı bir şekilde yineleme yapmak, yenilik yapmak ve yüksek kaliteli sonuçlar sunmak için akıllı araçlardan zaten yararlanabilirsiniz.

Videolar. Çok daha fazla video.

Yeni M&E YouTube kanalıyla yeni ve benzersiz içerikler keşfedin. How I Made It in Maya gibi diziler güçlü animasyon, görsel efektler ve oyun iş akışlarını gösterir. Ayrıca, SIGGRAPH’ın 2023 Vision Serisi gibi etkinliklerden önceki oturumlar size sektör içgörülerine ve iş akışlarına perde arkası erişimi sağlar. Buradan abone olun .

Ve bu da 2023’ünden şahane bir örnek. Birlikte muhteşem filmler, şovlar ve oyunlar hazırladığımız destansı bir yılın şerefine!