
3ds Max ve Maya uzun yıllardır en çok tercih edilen 3D modelleme yazılımlarıdır. Günümüzün medya ve eğlence dünyasında, her türlü içerikte en üst düzey kaliteye ulaşma arayışının yavaşlama belirtisi göstermediği, müşteri ve izleyici beklentilerini karşılayan karakterler ve dünyalar yaratmak için gereken kaynakların arttığı görülüyor.
Animasyon, VFX ve oyun geliştirme stüdyoları, iş için gerekli olan sürekli genişleyen personel ve araç dizisiyle boğuşuyor ve sanatçının yaratıcılığını engelleyen sorunsuz bir şekilde bağlı verilere ve asgari teknik engellere duyulan ihtiyaca dikkat çekiyor. İş birliğini ve yaratıcılığı desteklemek için Autodesk, bağlantılı iş akışlarını ve zamandan tasarruf sağlayan yaratıcı araç setlerini Tasarım ve Yapım yazılımının en son geliştirmesinin ön saflarına koydu.
“Medya ve eğlence profesyonelleri gerçekten yaratıcılığı ve cesareti temsil ediyor. Autodesk’te işimiz, inanılmaz hikayeler yaratmaya devam edebilmeleri için daha iyi iş akışlarıyla başarılarını desteklemek,” diyor Autodesk’te Ürün Yönetimi ve İçerik Oluşturma Direktörü Ben Fischler. “Bugünkü güncellemeler, açık standartları destekleyerek, içerik oluşturma araçlarımızı güçlendirerek ve tüm üretim hatlarında iş akışlarını ve verileri birleştirerek müşterilerimizin daha iyi işbirliği yapmalarını ve daha akıllıca çalışmalarını sağlama taahhüdümüzü pekiştiriyor.”
Autodesk Maya, 3ds Max ve Arnold’un en son güncellemeleri, açık standartlara sürekli destek ve iyileştirilmiş modelleme, animasyon, simülasyon, görünüm geliştirme ve işleme yetenekleri sunuyor.
Açık standartlarla iş birliğini geliştirin
Ortak geliştirmenin yükselişte olmasıyla, farklı araçlar, departmanlar ve stüdyolar arasında varlıkları ve verileri birbirine bağlamak hayati önem taşıyor. Bu son sürüm, 3ds Max’te OpenColorIO desteği, Maya’da LookdevX geliştirmeleri ve her iki araçta da daha iyi iş birliği için daha sağlam bir OpenUSD (Open Universal Scene Description) entegrasyonu sunuyor.

3ds Max’te OpenColorIO desteği – 3ds Max’teki yeni sahneler için artık varsayılan renk yönetim modu olan OpenColorIO ile standartlaştırılmış bir renk yönetim çerçevesini kolayca benimseyin. Önemli geliştirmeler arasında VertexPaint aracı için tam renk yönetimi entegrasyonu ve Bake to Texture aracında çıktı dosyaları için renk alanı belirleme yeteneği yer alır.
Maya’da LookdevX geliştirmeleri – Autodesk’in OpenUSD’yi destekleyen agnostik malzeme oluşturma eklentisi LookdevX’te önemli geliştirmelerle sorunsuz malzeme taşınabilirliği elde edin. Bu güncelleme, yerel bir MaterialX veri modeli sunar; bu da artık MaterialX dosyalarını içe aktarabileceğiniz, dışa aktarabileceğiniz ve düzenleyebileceğiniz ve MaterialX malzemelerini doğrudan Maya geometrisine atayabileceğiniz anlamına gelir.
OpenUSD iyileştirmeleri – Çalışabilir ve tahribatsız varlık oluşturma için 3ds Max USD 0.7 artık animasyonlu ışıklar, kameralar ve BlendShapes gibi animasyonların içe aktarılmasını sağlıyor. Maya USD 0.27, birden fazla primi aynı anda yükleme veya boşaltma ve prim manipülasyonu için Evrensel Manipülatörü kullanma olanağı getiriyor.
Maya’daki Hydra geliştirmeleri – Hydra görüntüleyicisindeki önemli geliştirmelerle (teknoloji önizlemesi) kusursuz görüntü alanı oluşturucu entegrasyonlarına bir adım daha yaklaşın. Ayrıca artık eklentinin geliştirilmesine GitHub’da katılabilirsiniz .
Arnold’da Otomatik Gürültü Giderme – Intel Açık Görüntü Gürültü Giderici (OIDN) görüntüleyici ile kaliteli render’lar üretin. Yeni sahneler için, MtoA ve MAXtoA gibi Arnold eklentileri artık Intel Görüntü Gürültü Giderici ile render’ları otomatik olarak gürültü giderirken, mevcut sahneler değişmeden kalır.
Yeni üretkenlik araçlarıyla daha akıllı çalışın
Modelciler ve animatörler, yeni bir Smart Extrude aracı, Motion Trail Editor ve tamamen yeniden tasarlanmış Dope Sheet ile Maya’da yeni üretkenlik seviyelerine ulaşabilirler. Ve 3ds Max’te sanatçılar, Retopology gibi araçlardaki iyileştirmelerle profesyonel sonuçlara daha da hızlı ulaşabilirler.

Maya’da Akıllı Ekstrüzyon – Yeni Akıllı Ekstrüzyon aracıyla (3ds Max’te zaten mevcut) bir ağ üzerindeki yüzleri öngörülebilir ve esnek bir şekilde ekstrüde edin ve dağınık, istenmeyen geometrilerle uğraşma ihtiyacını ortadan kaldırın.

Retopology geliştirmeleri – Retopology 1.5 ile varlık geometrisini optimize ederken önemli hız iyileştirmeleriyle modelleme sırasında sürtünmeyi en aza indirin.

Maya’da Yeniden Tasarlanan Dope Sheet – Karakterleriniz için yaygın olarak kullanılan animasyon kontrolleri oluşturma ve bunlar arasında geçiş yapma olanağı da dahil olmak üzere, tamamen yeniden tasarlanmış Dope Sheet ile kullanıcı dostu bir animasyon deneyiminin keyfini çıkarın.

Maya’da Hareket İzi Düzenleyicisi – Hareket iziyle ilgili her şeye tek bir noktadan, Hareket İzi Düzenleyicisi’nden erişerek fare hareketlerini ve tıklamaları azaltın.

Küresel Arama – Görünüm alanında “x" tuşuna bastığınızda araçların, işlevlerin, komutların ve ayarların kapsamlı bir listesini görüntüleyen Küresel Arama ile menülerde arama yaparak zaman kaybetmeyin.
Arnold’da GPU Renderer Yenilemesi – Arnold’daki yenilenmiş GPU Renderer ile anında render alın, başlatma süresinde ve render hızında birçok iyileştirme getirin.
Arnold’da İlerici Titrek Örnekleme – İlerici ve uyarlanabilir işlemede titrek örneklere yönelik destekle düşük AA örnek sayılarında daha güzel gürültü dağılımları elde edin.
Prosedürellikle içerik oluşturmayı otomatikleştirin
Maya için Bifrost’taki yeni prosedürel araçlar, sıradan görevleri otomatikleştirmenize yardımcı olarak değerli kaynakların ve yeteneklerin ekrana daha iyi görünümlü görseller getirmeye adanmasını sağlar.

Bifrost Okyanus Simülasyon Sistemi (BOSS) – Artık Bifrost grafiğine entegre edilen ve 2D köpük simülasyonlarını ve dalgalar için geometrik yer değiştirmeyi destekleyen BOSS ile prosedürel okyanus simülasyonuyla fare tıklamalarını azaltın.
Sıvı ağ oluşturma – Bifrost grafiğindeki grafik içi sıvı ağ oluşturma araçlarıyla içerik oluşturmayı kolaylaştırın. Bu modüler bileşik, Maya’daki Bifrost sıvılarından içe aktarılan .bif önbellekleriyle çalışmak üzere tasarlanmıştır.
Profesyonel 3B modelleme, görüntü oluşturma ve animasyon yazılımı olan Autodesk 3DS Max programı satış ve destek için Bilgisan Bilgisayar ile iletişime geçebilirsiniz. 3ds Max kurulum için 20 yılı aşkın deneyimimiz ile hizmetinizdeyiz. Hemen bizimle iletişime geçin ve özel tekliflerimizden yararlanın! bilgisan.com.tr, bilgisayar dünyasında aradığınız tüm çözümleri tek çatı altında sunar.