Adobe Substance 3D, başlangıcından bu yana oyunlar, eğlence ve ürün tasarımı alanlarındaki 3D yaratıcılarının artan ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli olarak gelişti. Sektör lideri araçlarımız arasında doku oluşturma için Substance 3D Painter, malzeme oluşturma için Substance 3D Designer ve malzeme yakalama için Substance 3D Sampler yer alıyor. Aboneler ayrıca Substance 3D Assets ile 20.000'den fazla profesyonel malzemeye, modele ve ışığa sınırsız erişime sahip oluyor ve dijital heykeltraşlık için Substance 3D Modeler ve 3D dosyalarla çalışırken yaratıcı iş birliği için yeni Substance 3D Viewer (beta) ile 3D araç portföyümüzü genişletmeye devam ettik. Bugün, 3D içerik oluşturmada inovasyon ve erişilebilirliğe olan devam eden bağlılığı yansıtan birkaç güncelleme duyuruyoruz.

Substance 3D Yenilikleri ve Güncellemeleri
Adobe'nin 3D yaratımı ilerletme taahhüdü her zamankinden daha güçlü olmaya devam ediyor. Substance 3D ile İnovasyon ve erişilebilirliğe olan bağlılığımızı yansıtan birkaç güncellemeyi sizinle paylaşıyoruz.
Yakın zamanda Substance 3D Assets'e sınırsız erişim sunarak sanatçıların ve tasarımcıların doku 3D içeriklerine yönelik materyallere erişimlerinde önemli bir evrim başlattık. Daha önce ayda 30-100 indirmeyle sınırlı olan kullanıcılar artık 20.000'den fazla profesyonel 3D varlıktan oluşan kapsamlı bir kütüphaneye sınırsız erişime sahip. Bu, tam olarak ihtiyacınız olan görünümü elde etmek için neredeyse sonsuz ayar kombinasyonları sunan binlerce taranmış ve parametrik materyal, kullanıma hazır 3D modellerin geniş bir seçkisi ve sahneleri ve işleme ürünlerini sahnelemek için profesyonel olarak oluşturulmuş HDRI aydınlatma ortamlarını içerir.
Bu genişletilmiş erişim, doğrudan Substance 3D Painter'da bulunan ve en popüler 3D araçları ve görüntüleyicileri olan iş akışlarına bağlanan varlıklarla birlikte Substance 3D yaratıcı iş akışlarına zaten entegre edilmiştir. İster ürün görselleştirmeleri, ister oyun varlıkları veya eğlence içeriği oluşturuyor olun, artık ayda indirebildiğiniz varlık sayıları için kredileri yönetmek zorunda kalmadan yaratıcı çalışmalara odaklanabilirsiniz.
Sürekli yenilik
Son birkaç yılda, Substance 3D'nin yeteneklerini önemli ölçüde genişlettik. Designer'da, malzeme oluşturmada organik şekiller ve eğriler oluşturmak için güçlü spline düğümleri ve yol araçlarının yanı sıra iyileştirilmiş düğüm yerleştirme ve iş akışı optimizasyonları sunduk. Sampler, en son Firefly destekli Metinden Dokuya ve Metinden Desene özelliklerimiz de dahil olmak üzere iyileştirilmiş Görüntüden Malzemeye oluşturma araçlarının yanı sıra yeni AI yetenekleriyle evrimleşerek tasarımcıların malzemeleri nasıl tasarladıklarını, oluşturduklarını ve özelleştirdiklerini dönüştürdü.
Substance 3D Painter, Paint Along Path aracı ve geliştirilmiş yol kontrolleri gibi yeniliklerle zamandan tasarruf sağlayan ve sanatçı üretkenliğini artıran yeni özellikler sunmaya devam ediyor ve dikiş ve yüzey detaylandırma gibi detaylı çalışmaları her zamankinden daha kolay hale getiriyor.
Ayrıca, performans ve temel işlevsellikteki iyileştirmelerle hem yaratıcı iş akışlarını hem de teknik yetenekleri geliştirmeye devam ettik. Tam USD desteği artık üretim hatları genelindeki uygulamalar arasında tutarlı sonuçları korumayı her zamankinden daha kolay hale getiriyor. Performans optimizasyonu, özellikle kapsamlı fırça çalışması içeren projeler için proje yükleme sürelerindeki iyileştirmelerle önemli bir odak noktası olmuştur. Akıllı mozaikleme optimizasyonu, nihai görsel kaliteyi veya dışa aktarma sonuçlarını tehlikeye atmadan görünüm alanı performansını iyileştirmek için ayrıntıları otomatik olarak ayarlar. Teknik sanatçılar ve hat geliştiricileri için, genişletilmiş Python API'leri daha derin özelleştirme ve otomasyon olanakları sağlarken, Illustrator dosyalarının (birden fazla çalışma yüzeyi dahil) yerel desteği ve yeni Metin kaynağı, tasarım iş akışlarında sorunsuz işbirliğini mümkün kılar.
Substance 3D Stager, önemli performans iyileştirmeleri ile ürün görselleştirme iş akışlarını dönüştürdü. Yapay zeka destekli hızlı gürültü gidericimizin tanıtımı, üretim kalitesinde çıktıyı korurken işleme sürelerini önemli ölçüde azaltarak büyük bir sıçramayı temsil ediyor. Bu teknoloji, sanatçıların geleneksel yöntemlere göre 40 kata kadar daha hızlı gürültüsüz işlemeler elde etmelerini sağlayarak hızlı yineleme ve müşteri incelemeleri için hızlı geri dönüş sağlıyor. Generative Background özelliklerinin eklenmesi, sanatçıların mükemmel sahne kompozisyonunu daha verimli bir şekilde elde etmelerine yardımcı olmak için kapsamlı profesyonel HDRI aydınlatma ortamları kütüphanemizi tamamlayan esnek ortam oluşturma seçenekleri sunuyor.
İş akışı zorluklarını çözme taahhüdümüz Substance 3D araçlarının ötesine ve sektörün en yaygın kullanılan 3D yaratıcı yazılımlarına, motorlarına ve platformlarına kadar uzanıyor. Maya, Cinema 4D, Blender, Unreal Engine ve daha fazlasıyla entegrasyonları güncelledik ve geliştirdik, böylece sanatçıların üretim süreçleri boyunca görsel tutarlılığı ve kontrolü korumalarına olanak sağladık.
Uygulamalar arasında veri transferini basitleştiren açık kaynaklı bir çerçeve olan Substance 3D Connector'ı tanıttık. Bu yeni teknoloji, sanatçıların parametrelerini ve düzenlenebilirliğini korurken varlıkları, malzemeleri ve dokuları taşımalarına olanak tanıyan Substance araçları ve popüler 3D uygulamaları arasında sorunsuz 'Gönder' iş akışlarını mümkün kılıyor. Uygulamalar arasında gerçek zamanlı senkronizasyon için Canlı Bağlantı gibi planlanan özellikler ile üretimin farklı aşamaları arasındaki engelleri ortadan kaldırmaya devam ediyoruz.
Oyun geliştiricileri için, Universal Scene Description (USD) formatını uygulayarak modern materyal iş akışlarına desteği genişletirken, Unity ve Unreal Engine ile motor entegrasyonumuzu derinleştirdik. Veri aktarımı için bu açık kaynaklı çerçeve, stüdyoların Substance materyallerinin parametrik doğasını koruyan özel işlem hatları oluşturmasını sağlayarak ekiplerin mevcut iş akışlarında teknolojimizden faydalanmalarına olanak tanır.
Yeni Substance 3D Viewer (beta), 3D içeriği yaratıcı ekipler arasında daha erişilebilir hale getirmede önemli bir adımdır. Bu hafif masaüstü uygulaması, 70'ten fazla 3D dosya biçimini destekleyerek 3D içeriğin sorunsuz görüntülenmesini, ayarlanmasını ve işlenmesini sağlar. Gücü, hem birçok 3D iş akışıyla geniş uyumluluğunda hem de yaratıcı araçlarla derin entegrasyonunda yatmaktadır.
Grafik tasarımcılar için Viewer, Photoshop (beta) ile bağlantılı bir iş akışı sağlayarak, 3B modellerin hızlı yinelemeler için düzenlenebilir Akıllı Nesneler olarak doğrudan tuvale sürüklenmesine olanak tanır. 3B profesyonelleri için, ister CAD tasarımlarından ister geleneksel 3B araçlarında oluşturulmuş modellerden çalışsınlar, birden fazla kaynaktan modelleri incelemek ve paylaşmak için birleşik bir platform görevi görür.
Bu gelişmiş iş birliği, bireysel araçların ötesine geçerek 3B sanatçıların, tasarımcıların ve paydaşların daha verimli bir şekilde birlikte çalışabileceği bağlantılı bir ortam yaratır. Ekipler artık özel yazılım kullanımına gerek kalmadan dosyaları kolayca inceleyebilir, model ayrıntılarını inceleyebilir ve tasarım incelemelerini kolaylaştırabilir.
Ve bu sadece başlangıç. Substance 3D ekosisteminde sürekli olarak yeni güncellemeler yayınlanıyor ve Substance 3D araçları genelinde gelişmiş iş akışları, daha derin entegrasyonlar ve genişletilmiş yetenekler sunuluyor.
İleriye dönük
Adobe'nin 3D yaratımı ilerletme taahhüdü her zamankinden daha güçlü olmaya devam ediyor. Dünya çapındaki 3D sanatçılar için yeni özellikler geliştirmeye, iş akışlarını iyileştirmeye ve yaratıcı olanakları genişletmeye devam ediyor.