ABB, sürdürülebilir ve kaynak açısından verimli bir geleceğe odaklanan, elektrifikasyon ve otomasyon alanında 140 yıllık küresel bir teknoloji lideridir. Şirketin çözümleri, mühendislik ve yazılımı bir araya getirerek nesnelerin nasıl üretildiğini, hareket ettirildiğini, çalıştırıldığını ve çalıştırıldığını optimize eder. 105.000’den fazla çalışan, endüstriyel dönüşümü hızlandıran yenilikleri yönlendirmeye kendini adamıştır.
Kristen Smith, tasarım ve görsel yaratıcılık üzerine bir kariyer inşa etti. ABB’de Yaratıcı ve Görsel Hikaye Anlatımı direktörü olarak, dünya çapındaki iletişim ekipleriyle ortaklık kurarak yalnızca markayla uyumlu değil, aynı zamanda kendi benzersiz sanat ve tasarım anlayışını da içeren mesajlar geliştiriyor.
Bu vizyon, hem iş arkadaşlarına hem de müşterilere etkili mesajlaşmayı garanti altına alan, iletişim konusunda uzmanlaşmış dünyanın dört bir yanındaki kişiler tarafından gerçekleştiriliyor.
ABB’nin iletişimcilerinin çoğu, farklı ülkelerdeki küçük ekiplerde, farklı kaynaklarla çalışıyor. Bunu değerlendiren Smith, hız, yaratıcılık ve kontrolün doğru dengesini sağlayarak yürütmeye yardımcı olması için Adobe Express’e bakıyor. Adobe Creative Cloud uygulamaları ve hizmetlerinin geri kalanıyla birlikte çalışan hepsi bir arada içerik oluşturma uygulaması, ekibin her zamankinden daha hızlı bir şekilde yüksek kaliteli, markalı ve yerelleştirilmiş içerik sunmasına yardımcı oluyor.

Sosyal medyada etkileşim rekorları kırılıyor
Smith yakın zamanda ABB’nin sürdürülebilirliğe olan bağlılığını kutlamak için LinkedIn üzerinden sunulan bir haftalık Dünya Günü’ne Geri Sayım kampanyası için Adobe Express’i kullandı. LinkedIn’de görüntülenmek üzere mükemmel şekilde boyutlandırılmış şablonlar kullanarak temel infografik paneller oluşturdu. Görseller arasında Adobe Illustrator’da oluşturulan infografikler, kurumsal fotoğraflar ve Adobe Stock’tan alınan yapay zeka ve geleneksel görsellerin bir karışımı yer alıyor . Videolar için, altyazı oluşturmak için yerleşik altyazı özelliğini kullanarak dakikalar içinde erişimini ve etkileşimini artırdı.
Smith, “Kampanya sırasında %21’e kadar etkileşim oranları elde ettik; normal etkileşime kıyasla 6 kat daha yüksek," diyor. “Bu başarının bir kısmı, Adobe Express ile çalışmayı çok hızlı öğrenmemden kaynaklanıyor. Daha yaratıcı tasarımlarla denemeler yapmak için çok zamanım oldu ve işimin kalitesini artırabildim."

Adobe Express kullanılarak oluşturulmuş reklam
Smith, kampanyayı Norveççe ve Fransızcaya yerelleştirirken zaman ve para tasarruflarını katladı. Yerelleştirme genellikle birden fazla inceleme turu ve farklı saat dilimlerindeki satıcılarla iletişimi içerir. Adobe Express’i benimsemeden önce, Smith’in tüm tasarım düzenlemelerini tamamlaması ve çevrilmiş son varlıkları yerel ekiplere teslim etmesi sekiz güne kadar sürebiliyordu.
Dünya Günü kampanyası için Smith, metni otomatik çeviriden geçirdi ve infografikleri PDF dosyaları olarak dışa aktardı. Bu akıcı iş akışı, dosyaları bölgesel incelemecilere sadece 30 dakikada göndermesine yardımcı oldu.
Smith, “Zaman tasarrufuna bir değer biçemiyorum" diyor. “Yerelleştirilmiş varlıkları kapıdan çıkarmak söz konusu olduğunda bu tam anlamıyla ‘evet’ ile ‘hayır’ arasındaki farktır.“
Bir işletmeyi marka bilincinde tutmak
Smith, ABB ekipleri içinde Adobe Express‘in daha geniş bir şekilde kullanılması gerektiğini savunuyor ve ekiplerin dışarıdan yardıma ihtiyaç duymadan daha fazla varlık üretmesini sağlayacak kütüphaneler ve şablonlar geliştirmenin faydalarını vurguluyor.
Electrification Smart Building grubunu destekleyen Pazarlama ve İletişim uzmanı Ninoska Tippet, sosyal medya için kısa videolar oluşturmak üzere Adobe Express kullanmaya başladı. Tippet, “Kütüphaneler, içeriği az çabayla markayla uyumlu tutmamıza yardımcı oluyor ve şirketimizi nasıl temsil ettiğimiz konusunda tutarlı olmamızı sağlıyor." diyor. Arka planları kaldırma yeteneği gibi Adobe Firefly tarafından desteklenen üretken AI araçlarının daha da verimli olmasına nasıl yardımcı olacağını keşfetmekle ilgileniyor.
Şablonlar yalnızca markalaşmayı sağlamlaştırmaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda herkesin önemli ölçüde daha az zamanda iyi tasarlanmış varlıklar üretmesini sağlar. Üniversite İlişkileri ve Erken Yetenek Program yöneticisi rolünde Jim Saulsbury, üniversite katılım faaliyetlerini sergilemek için sosyal medyayı kullanır. Şablonları, kurumsal kanallarında kullanılmak üzere cilalı, markaya uygun sosyal medya gönderileri oluşturmak için değerli bir araç olarak görür.
Saulsbury, “Adobe Express’in kullanımının ne kadar kolay olduğuna ve diğer araçlara kıyasla ne kadar daha sağlam hissettirdiğine şaşırdım," diyor. “Şablonlar ve kullanım kolaylığı arasında, kendi içeriğimizi oluşturmak için daha fazla fırsatımız var."

ABB binasının dışarıdan görünümü
Sahne arkasında, Global IS Grafik ve Multimedya Araçları yöneticisi Anna Janas ve ABB Global IS ekibi Adobe ile teknoloji ilişkisini köprülüyor. “ABB’de bu çözümü etkinleştirmek için arka planda çok fazla çalışma yapıldı, buna küresel düzeyde benimsenmesinin teşvik edilmesi de dahil. Ayrıca Adobe Express’e halihazırda eklenmiş şablonlar da dahil olmak üzere marka portalımızla eğitimler ve entegrasyon üzerinde çalışıyoruz.”
Creative Cloud ekosistemiyle bağlantı kurma
Adobe Express, tek bir uygulamada içerik oluşturmak için gereken her şeye sahip olsa da tasarımcılar yine de Creative Cloud ürün ve hizmet ekosisteminden yararlanabilirler. ABB’de Multimedya üreticisi, Motion System Drives olarak Julie Macie, kurumsal fikirlere daha fazla göz çekmek için sık sık videolar üzerinde çalışmaktadır.
Macie daha uzun ve karmaşık düzenlemeler için Adobe Premiere Pro’yu tercih ederken, daha basit videolar ve sosyal medya projeleri için Adobe Express kullanmaya başladı. Dizileri Premiere Pro’dan ve vektörleri Illustrator’dan Adobe Express’e aktarıyor ve burada animasyonlar, geçişler ve seslendirmeler ekliyor.
Ekiplerin hikaye anlatıcısı olmalarını sağlamak
ABB genelinde giderek daha fazla sayıda kişi Adobe Express ile çalışarak, daha az çabayla ve daha hızlı bir şekilde markaya yönelik yaratıcı iletişimler sunma gücüne kavuşuyor.
Smith, “Adobe Express’in en harika yanı, daha önce asla yapmayacağım şeyleri denemek için zamanım olması," diyor. “Yaratıcı biri olarak beni güçlendirmenin ötesinde, oyunun kurallarını değiştiriyor. Adobe Express, büyümemizi ve ABB içeriğini daha fazla kitleye ulaştırmamızı sağlayan farktır."
Geçmiş yazılarımızdan olan “Dünyanın Önde Gelen İşletmeleri Adobe Express Kullanıyor" içeriğimi de okumanızı tavsiye ederiz.