Çalışma Saatleri
8:30 - 18:30
Bizi Arayın
0216 567 99 00
Japon Dünya Devi Dentsu Adobe Express ile Müşterilerine Değer Katıyor

Japon inovasyonunu çok uluslu bir varlıkla birleştiren Dentsu, statükoyu bozma ve markaların müşterileriyle bağlantı kurması için yaratıcı yeni yollar bulma becerisiyle bilinen dünyanın en iyi pazarlama ve reklam ajanslarından biri haline geldi. 145 pazarda 72.000’den fazla çalışanı olan Dentsu, dünyanın en büyük markalarının bile taleplerini karşılayacak çeşitliliğe, ölçeğe ve uzmanlığa sahiptir.

Şirket, dünyanın en iyi ajanslarından bazılarını dentsu şemsiyesi altına alarak satın almalar yoluyla önemli ölçüde büyüdü. Dentsu’da Küresel Marka ve Tasarım Lideri olan Sakura Martin’in görevi, her lokasyonda çalışan insanların dentsu ailesinin bir parçası gibi hissetmelerini sağlamak ve dentsu’nun lokasyondan bağımsız olarak ortaya çıkma biçiminde tutarlılığı sağlamaya yönelik iletişimler sunmaktır.

Martin, “Şirketin ölçeği, Dentsu’da çalışmanın en heyecan verici kısımlarından biri," diyor. “Küresel kampanyalardan niş taleplere kadar müşteriler için gerçekten benzersiz zorluklar üzerinde çalışma fırsatı elde ediyoruz. Çalışanların müşterilere getirdikleri belirgin değerden gurur duymalarını istiyoruz."

Dentsu yakın zamanda uluslararası pazarlarda ajansları altı ana markaya konsolide ederek ve yeniden düzenleyerek markasını güçlendirdi. Bu girişimin bir parçası olarak Martin ve ekibi, marka standartlarını nasıl güçlendirebileceklerine ve ajans genelinde daha fazla tutarlılığı nasıl teşvik edebileceklerine daha yakından baktılar. Adobe Creative Cloud Kitaplıkları ve Creative Cloud uygulamalarındaki şablonların kullanımıyla tasarımcılar, markaya uygun içerik oluşturmak için doğru renkleri, yazı tiplerini, düzenleri, stok görüntüleri ve diğer varlıkları hızla bulabilirler.

Ancak sosyal medya, haber bültenleri, web siteleri ve diğer dijital kanallar genelinde pazarlama, haber ve düşünce liderliği içeriği sunmak için Dentsu’ya olan talebin artmasıyla tasarımcılar iş yükünü tek başlarına kaldıramadı. Şirket, pazarlamacılar gibi tasarım dışı rollerdeki çalışanların, yalnızca tasarımcılara güvenmeden kendi içeriklerini üretmelerini sağlamak istedi.

Martin, “Adobe Express’in tanıtılmasıyla birlikte, tüm rollerdeki kişiler, tutarlı, markaya uygun mesajları daha kolay ve daha hızlı iletmelerine olanak tanıyan hepsi bir arada bir düzenleyiciye erişim kazanıyor" diyor.

“Pazarlamacıların düzenlemeleri veya hatta uçtan uca içerik oluşturmayı kendi başlarına yapmalarını sağlayarak, pazara sunma süresini %70 oranında hızlandırıyoruz."

Sakura Kırlangıç
Küresel Marka ve Tasarım Lideri, Dentsu

Tüm çalışanların yaratıcılığını ortaya çıkarmak

Adobe Express, Dentsu’daki herkesin statik grafiklerden animasyonlara ve videolara kadar kendi görsel varlıklarını oluşturmasını kolaylaştırır. Tasarımcılar, pazarlamacıların ihtiyaç duyabileceği farklı içerik türleri için markalı şablonlar oluşturur; YouTube video küçük resimlerinden yeni işe alınanları tanıtan profillere kadar. Pazarlamacılar daha sonra şablonu açmak ve görselleri ve metni gerektiği gibi değiştirmek için çevrimiçi uygulamayı kullanabilir. Şablonlar, Adobe Stock’tan alınan binlerce onaylı görsel de dahil olmak üzere diğer markalı içeriklerle birlikte kitaplıklarda saklanır ve pazarlamacıların tasarımcılarla aynı tutarlı, markalı içeriği sunmalarına olanak tanır.

Martin, “Adobe Express, tasarımcı olmayan birinin aşina olmayabileceği yaratıcı ayrıntıları, örneğin farklı sosyal medya türleri için çeşitli boyutlarda ve en boy oranlarında grafikleri dışa aktarmak gibi, halleder," diyor. “Her şeyi ilk seferde doğru yapabiliyor ve incelemelere daha az zaman harcıyoruz. Pazarlamacıların düzenlemeleri veya hatta uçtan uca içerik oluşturmayı kendi başlarına halletmelerini sağlayarak, pazara sunma süresini %70 oranında hızlandırıyoruz."

Pazarlamacılar ayrıca uygulama aracılığıyla tasarımcılarla iş birliği yapabilir. Tasarımcılar Adobe Photoshop veya Illustrator’ı normal şekilde kullanarak bir afiş, infografik veya başka bir yaratıcı varlık oluşturabilir. Daha sonra bunları Adobe Express’e yükleyebilirler; burada pazarlamacılar, tarihleri ​​düzeltmek veya satış ölçümlerini güncellemek gibi değişiklikler yapmak için çalışmayı düzenleyebilirler. Pazarlamacıların düzenlemeleri kendi başlarına yapmak için Adobe Creative Cloud’a tam erişime ihtiyaçları yoktur ve tasarımcıların son dakika değişikliklerini yapmaya çalışarak zaman harcamaları gerekmez.

Dentsu’nun Küresel Sosyal Etki İletişimleri Direktörü Danika Gregg, sosyal medya veya dahili haber bültenleri için kendi içeriğini oluşturma yeteneğinin büyük bir zaman tasarrufu sağladığını düşünüyor. Gregg, “Artık bir tasarımcıyla toplantı planlamam veya değişiklikleri beklemem gerekmiyor," diyor. “Bu, dentsu’nun sürdürülebilirlik lideri olarak itibarını yükselten daha stratejik marka oluşturma girişimlerine odaklanmak için zamanımı serbest bırakıyor."

“Bu, tasarımcıların gerçek ticari etki yaratan işlere odaklanmak için kullanabilecekleri saatlerce zaman anlamına geliyor."

Sakura Kırlangıç
Küresel Marka ve Tasarım Lideri, Dentsu

Müşterilere değer katmak

Artık pazarlamacılar yaratıcı işleri kendi başlarına halledebildiğinden, tasarımcılar enerjilerini daha karmaşık tasarım işlerine odaklayabilirler. Küçük geri bildirimler için e-postaları kontrol etmeye veya sosyal medya için basit videolar yapmaya daha az zaman harcarlar.

Martin, “Pazarlamacılar artık toplamda, daha önce tasarımcılara verilen içeriğin yaklaşık %20’sini üstleniyor," diyor. “Bu, tasarımcıların gerçek iş etkisi sağlayan işe odaklanmak için geri kazanabilecekleri saatlerce zaman."

Pazarlamacılardan gelen geri bildirimlere göre, yeni yaratıcı beceriler öğrenmeye de istekliler. Adobe Express, yalnızca marka standartlarını karşılamakla kalmayıp aynı zamanda güzel ve ilgi çekici görünen bir şey yaratmalarına yardımcı olan yönergeler sunar. Bu, pazarlamacıların bir video oluşturmayı, bir sunuma animasyonlar eklemeyi veya kendi başlarına daha yaratıcı projeler üstlenmeyi öğrendikçe uzmanlıklarını genişletmelerini kolaylaştırır.

“Yaratıcı becerilerimi geliştirdiğimi görüyorum. Sosyal paylaşımlara animasyonlar ekleyebiliyorum, portrelerden arka planı kaldırabiliyorum ve kısa video klipleri düzenleyebiliyorum," diye ekliyor Gregg. “Bunu kendim yapabildiğim için, iletişimlere daha fazla yaratıcı içerik ekliyorum, bu da yoğun fikirlerin aktarılmasına yardımcı olabilir ve umarım yazılı ifadelere göre etkileşimi artırabilir."

“Adobe Firefly bana tamamen yeni bir çalışma şekli sağlıyor. Yeni fikirleri çok hızlı bir şekilde deneyebiliyorum ve hızlı çizimlerime kıyasla nihai sonuçlara çok daha yakın görünüyorlar.”

Sakura Kırlangıç
Küresel Marka ve Tasarım Lideri, Dentsu

Üretken AI ile deney yapma özgürlüğü

Adobe Express tasarımcı olmayanlar için yeterince kolay olsa da, tasarımcılar uygulamayı grafikleri hızlı bir şekilde oluşturmak için de kullanırlar. Özellikle, Generate Image ve Generate Text Effect gibi Adobe Firefly üretken AI tarafından desteklenen özellikler, yineleme yapmalarına, içerik taslağı oluşturmalarına ve sıkı bir programda etkili bir şey sunmalarına yardımcı olabilir.

Cannes Lions Ödül Festivali gibi büyük etkinliklerden önce Martin, genellikle etkinlikle ilgili gönderiler için çok sayıda maket oluşturmaya zaman harcar. Normalde bu maketler basit çizimler ve diyagramlar içerir. Ancak Firefly ile tasarımlarla hızlıca oynayabilir, dakikalar içinde öğeler ekleyebilir veya değiştirebilir ve gönderilerin birden fazla versiyonunu oluşturabilir.

Martin, “Adobe Firefly bana yepyeni bir çalışma şekli sağlıyor," diyor. “Yeni fikirleri çok hızlı bir şekilde deneyebiliyorum ve bunlar hızlı çizimlerime kıyasla nihai sonuçlara çok daha yakın görünüyor. Herkes ne hayal ettiğimi görebildiği için daha anlamlı geri bildirimler alıyorum."

İster meslektaşlarınızla işbirliği yapın, ister tek başınıza çalışın, Adobe Express tasarımcılara ve tasarımcı olmayanlara yaratıcı olma ve yine de hızlı çalışma özgürlüğü tanır.

Martin, “Dentsu büyük ölçekte faaliyet gösteriyor, bu nedenle üretkenliği artırmak için yapabileceğimiz her şeyin önemli bir etkisi oluyor," diyor. “Tüm çalışanları verimli marka içerik yaratıcıları olmaları için güçlendirerek, insanların en iyi işlerini yapmaya odaklanmalarına ve müşterilerimize değer katmalarına yardımcı oluyoruz."

Geçmiş yazılarımızdan olan “Dünyanın Önde Gelen İşletmeleri Adobe Express Kullanıyor" içeriğimi de okumanızı tavsiye ederiz.