Adobe Express İle Zihinsel Sağlık Konusunda Farkındalık Yaratmak
Ad Council Ve Yaratıcı Ajans FCB, Adobe Express İle Zihinsel Sağlık Konusunda Farkındalık Yaratmak İçin Birlikte Çalışıyor.
Reklam Konseyi, 80 yıl önce kurulduğundan bu yana, emniyet kemeri güvenliği, orman yangını tehlikeleri, COVID aşısı eğitimi ve şimdi de ruh sağlığı gibi ülkemizin karşı karşıya olduğu acil sorunları ele alarak Amerikan kültüründe derin bir etki yarattı.
Kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olarak Ad Council, yüzlerce kâr amacı gütmeyen kuruluş, medya şirketi, şirket, spor takımı, etkileyici ve yaratıcı ajans gibi etkileyici bir ortak ağıyla çalışarak bu kadar geniş bir etki elde ediyor. Kampanyaların mümkün olduğunca geniş bir kitleye ulaşabilmesi için, özel mesajlaşma kullanmaları gerekiyor. Ad Council için zorluk; ortakların, tutarlı markalama ve mesajlaşma yoluyla kampanyayı güçlendirirken, belirli kitleleri için içerikleri özelleştirmelerini nasıl sağlayacakları konusudur.
Ad Council, Mental Health Initiative’in başında yer alan Kampanya Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı Deborah Leiter ile birlikte, FCB Chicago ve FCB New York, Interpublic ajanslarıyla ortaklık kurarak özelleştirme zorluğunu çözdü ve bu süreçte Adobe Express ile bir kampanya kılavuzu geliştirerek markalar ve ajanslar arasındaki iş birliğinde yeni bir standart ortaya çıkardı.
Ad Council Yönetim Kurulu’nun bir parçası olarak, Ad Council’ın yaratıcılığı iyi amaçlar için kullanma yönündeki katkılarından her zaman gurur duydum. Yakın zamanda Ad Council ve FCB temsilcileriyle birlikte Cannes Lions 2024’e katılarak bu yeni kampanya hakkında konuştum: “Love, Your Mind“.
Ruh sağlığı hakkında konuşmaları genişletmek
2022’de Ad Council ekibi, Huntsman Mental Health Institute’dan (HMHI) 15 milyon dolarlık bir kuruluş bağışıyla çok yıllık bir ruh sağlığı girişimi duyurdu. Leiter, “Sektör ve hükümet liderlerine günümüzde insanların karşılaştığı en büyük sorunları sormaya başladık ve yüksek sesle ve net bir şekilde duyduğumuz şey, ruh sağlığının hepsinin endişe duyduğu bir şey olduğuydu" diye açıklıyor. “Bu ivme göz önüne alındığında, sorun etrafında toplanmak ve daha fazla insanın bu konuda açıkça konuşmasını sağlamak için benzersiz bir pencere gördük.“
Girişim, farklı kitlelerin benzersiz ihtiyaçlarını ele alarak, ruh sağlığı konusunda daha açık ve proaktif bir toplum oluşturmaya odaklanan bir dizi kampanya içeriyor. HMHI ve Ad Council’ın “Love, Your Mind" kampanyası, özellikle Siyah ve Hispanik erkekleri ruh sağlıklarını bir öncelik haline getirmeye ve ruh sağlığı tartışmaları konusunda daha açık ve proaktif olmaya teşvik etmek için ilham, topluluk ve eğitim kaynakları sunan son çabalarıdır. “Love, Your Mind“, Ekim 2023’te Siyah ve Hispanik erkeklere ulaşmaya odaklanarak başlatıldı, ardından ülke çapında belirli kitleleri etkilemek için bir dizi yeni yaratıcı çalışma izledi.
“Love, Your Mind” varlıkları kampanyanın Adobe Express Kit’inde mevcut.
Başarının erişimle geldiğini bilen Leiter’in ekibi FCB’deki yaratıcı dahilere yöneldi. FCB ekipleri, bir dizi kamu spotu ve kampanya ortaklarının benzersiz içerik üretmesini sağlayacak bir oyun kitabıyla hayata geçirdikleri güçlü bir yaratıcı konsept oluşturmak için çalışmaya koyuldu. Amaç, sosyal medya gönderilerinden otoyolların üzerinde yükselen reklam panolarına kadar çeşitli kitlelere göre uyarlanabilen ve her platformda çalışabilen öğelerle tutarlı bir görünüm ve his sağlamaktı. Sonuç: Adobe Express’i kullanarak geniş bir kitleye ulaşan ilk Ad Council kampanyası olan “Love, Your Mind" için bir dijital kampanya oyun kitabı. Oyun kitabı, Ad Council’ın ortak ağının kitlelerine olan mesajlarını güçlendirebilmesi ve güçlendirebilmesi için marka yönergeleri ve özel şablonlar sağlar.
Marka oyun kitapları aracılığıyla ortaklarla işbirliği yapmak
FCB New York’ta Baş Yaratıcı Sorumlusu olan Michael Aimette, Adobe Express’in tasarımcıların özel yazı tipleri, renkler, logolar, resimler ve diğer yaratıcı öğelerle kampanya yönergeleri oluşturmasına ne kadar hızlı izin verdiğinden etkilendi. “Love, Your Mind" kampanyası, ortakların kampanya stilini korurken özel gönderiler oluşturmasını sağlayan TikTok ve Instagram gibi platformlar için geliştirilen sosyal medya şablonlarına büyük ölçüde güveniyor.
Dijital oyun kitabı, FCB ve Reklam Konseyi’nin tüm üyelerinin yeni varlıkları, notları ve önerileri kolaylıkla görebilmesini sağlayarak ekip işbirliğini artırır.
Aimette, “Farklı yerlerdeki farklı kişilerin koordinasyonunu sağlamak zor olabilir" diyor. “Adobe Express kullanımı çok kolay ve bize FCB New York yaratıcı ekiplerimizin fikirleri ve düzenlemeleri Ad Council irtibat kişilerimizle gerçek zamanlı olarak paylaşabileceği bir iş birliği alanı sağlıyor. Bu paha biçilemez.“
Kampanya için özel bir Reddit ortaklığı için “Love, Your Mind” Adobe Express Kit’i kullanılarak geliştirilen varlıklar.
Yüzlerce ortak arasında markayı korumak
Ad Council’ın Adobe Express şablonları çevrimiçi olarak kullanılabilir ve ortaklara yalnızca en güncel ve onaylı varlık sürümlerine erişim sağlar. Bu, Ad Council ve FCB ekiplerinin logolar gibi markalı öğeler üzerinde kontrol sahibi olmasını sağlarken, ortaklara hedef kitlelerine göre ideal şekilde uyarlanmış mesajlar oluşturmak için diğer öğeleri özelleştirme esnekliği sağlar.
FCB New York’un eski Yönetici Yaratıcı Direktörü Mike Williams, “Adobe Express, insanlara büyük ölçekte ulaşmamızı sağlıyor" diyor. “Genellikle insanların içeriği nasıl kullanacağı konusunda biraz gerginim, ancak Adobe Express, ortakların yaratıcılığını sınırlamadan bir kontrol sistemi oluşturmamızı sağlıyor." Bu, yalnızca “Love, Your Mind"ın mesajını yaymasına yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda FCB’nin gelecekteki kampanyalar için müşterilere ve ortaklara nasıl bilgi dağıtabileceğine dair bir yol haritası görevi görüyor.
Ad Council, şimdiye kadar “Love, Your Mind" kampanya kılavuzunu Meta, Pinterest ve Reddit gibi büyük sosyal platformlar da dahil olmak üzere çok çeşitli ortaklarla paylaştı. Kılavuz kullanımı kolay olduğundan, ister profesyonel bir tasarım ajansı ister bir akıl sağlığı etkileyicisi olsun, daha fazla ortak onunla çalışabilir. Ortaklar daha ilgi çekici ve markalı içerikler oluşturur ve şu ana kadar LoveYourMindToday.org’a 900.000’den fazla ziyaret sağladı .
Leiter, “Adobe Express’te “Love, Your Mind" kampanyamız için bir oyun kitabı oluşturmak, işimiz için bütünlüğü ve markalaşmayı sürdürmek için bize bir temel sağlıyor" diyor. “Medya ve ajansların bizimle ortaklık kurması ve kaliteli, markaya uygun içerik sunması için etkili bir yol sağlıyor.“
Kampanya için özel bir Reddit ortaklığı için “Love, Your Mind” Adobe Express Kit’i kullanılarak geliştirilenvarlıklar.
Ruh sağlığı konuşmalarını geliştirmek
Huntsman Mental Health ve Ad Council, kırsal topluluklara ulaşmak için güçlü kişisel hikayeler paylaşmak ve profesyonel sporcuların ruh sağlığı ritüellerini sergilemek için on bir önde gelen spor ligini ve organizasyonunu bir araya getirmek de dahil olmak üzere yeni kitlelere ulaşmak için “Love, Your Mind" kampanyasını genişletmeye devam ediyor . Bu çeşitli aktivasyonlar boyunca, “Love, Your Mind" kampanya platformu ve marka kimliği her zaman sabittir.
Leiter, “Adobe Express aracılığıyla oluşturulan kampanya kılavuzuyla, kampanyamızı, zihinlerine ve esenliklerine dikkat etmeleri için ilham verebilecek hikayelerle hedef kitlelere daha iyi ulaştırmak için ölçeklendiriyoruz" diyor.