
Ricky Baba ile 3D Animasyona Giriş
Ricky Baba, kendi kendine 3D animasyon öğrendikten sonra animasyon film sektörüne girdi ve DreamWorks gibi şirketler için projelerde ve video oyunlarında çalışmaya devam etti. Tutkusu, klasik çizgi film ve oyun karakterlerini modern bir animasyon stilinde yeniden yarattığı kişisel projelerinde yatıyor.

Animasyon sektöründe kendi kendine 3D sanatçılığı öğrenmiş biri olarak, başarıya giden yolum büyüme ve öğrenmeye yönelik çok fazla çalışma içeriyordu. 2D sanatçı olarak başladım, ancak 3D’yi 3D animasyon alanında çalışan iş arkadaşlarıma sorular sorarak bir işte çalışırken Autodesk Maya‘da öğrendim . Maya’yı kendi başıma daha derinlemesine keşfettikten sonra DreamWorks, Instagram ve şimdi Meta’da çalışma gibi profesyonel roller buldum.
Kendini geliştirmeye odaklanmak çabaya değerdi, ancak hevesli sanatçılara öğretmeyi umduğum birçok şey var. İşte bu yolculuğa odaklanmanıza ve bu yolculukta ilerlemenize yardımcı olacak bazı hızlı sektör ipuçları.
Önümüzdeki yol için hedefler belirleyin
Araçları öğrenmek önemlidir, ancak çalışırken ve beceriler geliştirirken nihai hedeflere odaklanmak anahtardır. Bu hedefleri daha küçük hedeflere bölmek, kullandığınız araçların ve süreçlerin belirli alanlarını keşfetmenizi sağlar. Her şeyi bir kerede öğrenmeye çalışmak hayal kırıklığı için bir reçetedir. Örneğin, aydınlatma hakkında bilgi edinmek istiyorsanız, ücretsiz modeller indirerek veya Maya Arnold’da aydınlatmaya başlamanıza yardımcı olması için Maya ilkellerini kullanarak kendinizi özgürleştirebilirsiniz. Daha sonra, öğrendiklerinizi alıp kendi projelerinize uygularsınız.
Ayrıca, yalnızca heyecan duyduğunuz değil, aynı zamanda gerçekten tutkulu olduğunuz projeler aracılığıyla öğrenmek de yardımcı olur. Bir projenin ilk heyecanı azalabilir, ancak tutku uzun süreli bir yakıttır.

Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca kişisel yaratıcı zamanımda, Street Fighter ve Teenage Mutant Ninja Turtles’tan bazıları da dahil olmak üzere nostaljik karakterleri popüler animasyon uzun metrajlı filmlerin tarzında oluşturdum ve bunları sosyal medyada ve portföyümde yayınladım. Bu kişisel projeler benim için o kadar önemli ki kişisel ve profesyonel kullanım için ayrı Maya yazılım anahtarları tutuyorum.

Sektör ve meslektaşlarınızla uyumlu kalın
Animasyon sektöründeki meslektaşlarınızla ve benzer sektörlerdeki meslektaşlarınızla iletişim halinde olmak önemlidir. Büyüme sürecimin çoğunu eski arkadaşlarımın sunduğu fırsatlara borçluyum ve işlerimin birçoğunu üniversitedeki sınıf arkadaşlarımın tavsiyeleriyle aldım. Bugüne kadar Sheridan College’dan mezun olan arkadaşlarımla yollarım kesişiyor. Daha fazla profesyonel gelişim için bu meslektaşlarınız ve iş arkadaşlarınızla nasıl iletişim kuracağınızı bildiğinizden emin olun.
Animasyon sektörünün hangi yöne gittiğini öğrenmek ve kariyerimin başlarında 3D modelleme ve Maya ile yaptığım gibi çevik olmak özellikle yararlıdır. Yıllar geçtikçe, diğer sektörlerde yeni işler ortaya çıktı ve yetenekler ortaya çıktıkça bu yeni zorluklara doğru göç etti.
Mobil oyun ve AR/VR, animasyondan bazı yetenekleri özümsemiştir, çünkü animasyon becerileri genellikle aktarılabilirdir, animasyon ve modelleme için Maya dahil. Herhangi bir sektördeki iş arkadaşlarınızla uyumlu olabileceğinizi kanıtlamak sizi daha faydalı hale getirecek ve profesyonel kariyerinizde ilerlemenize yardımcı olacaktır.
Öğrenmeye ve uygulamaya devam edin
Yeni beceriler öğrenmek ve bunları geliştirmek için çalışmak iyi bir sanatçı olmak ve iyi bir sanatçı kalmak için hayati önem taşır. Maya şu anda birincil aracım olsa da, bunu ancak sanatçı olarak ikinci işimde öğrendim. 3D boru hattının Maya üzerine inşa edildiği küçük bir 3D animasyon stüdyosunda konsept sanatçısı olarak çalıştım. O zamanlar stüdyodaki birkaç 2D sanatçıdan biriydim, ancak Maya ve diğer 3D animasyon araçları hakkında meraklandım, sorular sormaya başladım ve sonunda bu yazılımları kendi başıma denemeye başladım.

Günümüzde, yeni sanat araçlarına yönelik araştırmalarımın bir parçası AI yazılımlarını içeriyor. İdeal olarak, sıkıcı görevleri hızlandıran ve sürecimi geliştiren AI araçları görmeyi umuyorum, böylece sanata odaklanabilirim.
Ayrıca, öğrenme süreci o kadar önemli ki, sanatta bir sonraki adımımı başkalarının ipuçları ve püf noktaları öğrenmesine yardımcı olarak atmak istiyorum. Kendi kendime öğrendiğim için, başladığımda birinin bana söylemesini istediğim basit püf noktalarını paylaşmak istiyorum. Sanat yaratmaya devam edeceğim, ancak süreci bilgi paylaşmanın bir yolu olarak da kullanacağım. Odak noktam, Maya’yı gizemden arındırmayı amaçlayan başlangıç teknikleri olacak.
Uzaya girmeyi umut eden tüm sanatçılar için, sinir bozucu olanlar da dahil olmak üzere, her zaman bir şeylerin üstesinden gelmeye devam etmek önemlidir. İstediğiniz şeye ulaşmak için bunun üstesinden geldiğiniz sürece kötü sanat eserleri yaratmak sorun değil. İyi sanat eserleri yaratmanın kestirme bir yolu yoktur. Yaratıcı sürecin bir parçasıdır!

Geçmiş yazılarımızdan olan “Autodesk Maya ve 3ds Max 2025 Yaratıcı Araç Setleri" içeriğimi de okumanızı tavsiye ederiz.