Çalışma Saatleri
8:30 - 18:30
Bizi Arayın
0216 567 99 00
Adobe Araştırması: Teknolojinin Gelişmesiyle Hibrit Çalışma

Adobe araştırması teknolojinin gelişmesiyle hibrit çalışmanın son iki yılı kuşkusuz zorluydu, ancak bu süre zarfında uzaktan çalışmamıza, iletişim kurmamıza ve işbirliği yapmamıza olanak tanıyan araçlara erişim olmasaydı çok daha zor olurdu. Bu yeni çalışma çağının zorluklarını ve fırsatlarını inceleyen The Future of Time: Hybrid Workplace adlı son raporumuzdaki en net çıkarımlardan biridir. Bu araştırmada Adobe’un büyük katkıları olmuştur.

Daha fazla kuruluş çoğunlukla uzaktan çalışmadan hibrit çalışmaya geçerken, bu değişikliklerin insanların çalışmalarını nasıl etkilediğini ve teknolojinin dünyalarında oynadığı rolü anlamak istedik. Gelişen iş yerinin herkesin en değerli kaynağı olan zamanını nasıl etkilediğini ölçmek için büyük işletmelerde ve küçük-orta ölçekli işletmelerde (KOBİ’ler) 1.400 çalışan ve yöneticiyle hibrit çalışma, teknoloji ve üretkenliğin geleceği hakkındaki görüşleri hakkında bir anket yaptık.

Bulgularımız, bugün çalışanların karşılaştığı en büyük zorluklardan bazılarına ışık tutuyor ve geleceğe atılırken ekiplerinin geride kalmamasını sağlamak isteyen kuruluşlara rehberlik ediyor.

Adobe

Teknoloji Her Zamankinden Daha Önemli

Hibrit çalışma, birçok bilgi çalışanı için bir nimet oldu ve şirket kültürü ve topluluk gibi önemli ofis içi işlevleri korurken, uzaktan çalışmanın avantajlarından yararlanmalarına, uzun yolculukları azaltmalarına ve daha fazla kişisel zaman kazanmalarına olanak sağladı.

Tabii ki, bu değişim aynı zamanda, özellikle teknoloji ile ilgili zorluklardan payını da beraberinde getirdi. Ev ve ofis arasında zaman ayıran hibrit çalışanlar ve yöneticiler, her hafta sorun giderme veya teknoloji kurulumu için yaklaşık 5-7 saat harcadıklarını söylüyor. Hibrit çalışmaya geçişteki en büyük zorluklardan çalışanların yaklaşık yüzde 70’i kurulum, dosya işbirliği ve WiFi gibi sorun giderme sorunları ve hibrit iş arkadaşları arasında paylaşılan belgeleri düzenleme dahil olmak üzere teknolojiden bahsetti.

Teknoloji, üstesinden gelinmesi gereken bazı hibrit engellerin altını çizmiş olsa da, neyse ki günümüzde kuruluşların karşı karşıya olduğu önemli üretkenlik sorunlarının birçoğunun ele alınmasında kritik bir rol oynamıştır. Anket yaptığımız çalışanlardan çoğu, modern dijital araçlara erişim olmadan hibrit çalışmanın imkansız olacağına inanıyor ve her 4 kişiden 3’ü dijital araçlara erişimin hibrit çalışmaya geçişlerinde olumlu bir etkisi olduğunu söylüyor.

Bir işletme çalışanının bize söylediği gibi, “Hibrit çalışma, teknoloji olmadan mümkün olmazdı. Daha önce BT personelinin benim için iş yerinde yapacağı şeyleri evde kendi başıma yapmayı öğrenmek zorunda kaldım ve bunu yapacak teknolojim olmasaydı işimi yapamazdım.”

Daha İyi Teknoloji, Çalışan ve Yönetici Etkileşim Boşluğunu Kapatmaya Yardımcı Olabilir

Daha fazla şirket yeni ofise dönüş politikalarını uygulamaya koydukça, yöneticilerin ve çalışanların en son gelişmeler hakkında nasıl hissettikleri arasında açık bir kopukluk var. Biraz daha derine indiğimizde, teknolojinin yöneticiler ve ekipleri arasındaki bazı kopukluğu açıkladığını görüyoruz. Çalışanlarla konuştuğumuzda, üçüncü bir kişinin modası geçmiş teknolojiyi kullanan veya modern işbirliği araçlarını kullanmakta zorlanan yöneticiler tarafından geri tutulduklarını hissettiklerini gördük. Her 2 kişiden sadece 1’i yöneticilerinin teknoloji konusunda biraz bilgili olduğunu düşündüklerini söylüyor. Gerçekten de, bu çalışanların çoğu aynı zamanda teknolojik olarak etkisiz sistemler nedeniyle zaman açısından daha gergin ve işyerinde daha az üretken olduklarını bildirmektedir.

Yöneticilerin ve çalışanların uyum içinde olduğu yer, önce dijital olan esnek zihniyetlerin ekipleri gerçekten nasıl güçlendirebileceğidir.

Hem yöneticiler hem de çalışanlar esnek çalışma saatleri ve ofisteki mevcut teknolojilerin herkes için hibrit çalışma sağlayacak şekilde yükseltilmesinden yanadır. Açık olan şu ki, şirketlerin bu seçeneklerin herkese uyan tek bir boyut olmadığını anlamaları gerekiyor. Liderler, onları en çok neyin güçlendireceğini ve ofisleri için anlamlı olan çalışma tarzlarını anlamak için çalışanları dinlemeye teşvik edilir.

Teknoloji, Çalışan Devrini Ele Almanın Anahtarıdır

Dijital uçurumun Büyük İstifayı körüklemeye devam ettiği açık. Örneğin, ankete katılan çalışanların yüzde 72’si ve yöneticilerin yüzde 88’i, yeni işleri değerlendirirken modern dijital araçlara erişimin önemli bir faktör olduğunu söylüyor. Anketimiz, çalışanların yüzde 61’inin takım istifalarının bir sonucu olarak artan tükenmişlik hissettiğini ve bu duygunun modern teknolojiye erişimi olmadığını söyleyen çalışanlar arasında daha da yüksek olduğunu buldu. Her 3 çalışandan 1’inin gelecek yıl yeni bir iş bulma ihtimalinin yüksek olduğunu söylediği göz önüne alındığında, şirketler, hibrit işyerini daha üretken hale getirmek ve lokasyondan bağımsız olarak herkesin işini daha etkili hale getirmek için teknolojilerini yükseltmeyi düşünmelidir. Bu değişiklikleri yapmanın zamanı dündü, şimdi değil.

Daha fazla bilgi için Adobe Document Cloud’dan The Future of Time: Hybrid Workplace’i indirin

Tüm Adobe programlarının lisans satın alımı için Bilgisan Bilgisayar ile iletişime geçebilirsiniz. Uygun fiyatlı Adobe programları ve lisans satın alımı için emen bizimle iletişime geçin ve özel tekliflerimizden yararlanın! bilgisan.com.tr, bilgisayar dünyasında aradığınız tüm çözümleri tek çatı altında sunar.