Çalışma Saatleri
8:30 - 18:30
Bizi Arayın
0216 567 99 00
Substance 3D: Modelleyici ve Tasarımcıya Yönelik Önemli Güncellemeler

Substance 3D’nin piyasaya sürüldüğü harika bir yıl oldu; Substance 3D koleksiyonuna çeşitli yeni özellikler ve işlevselliklerin yanı sıra Substance araçlarını her zamankinden daha iyi hale getiren yeni iş akışı geliştirmeleri eklendi. Ayrıca yıl boyunca pek çok yetenekli sanatçının yarattığı muhteşem çalışmalar yapıldı.

2023 sona eriyor olabilir, ancak henüz Substance’da iş bitmedi; tam da yıl sonuna doğru, Aralık ayındaki son sürümle birlikte gelen gelişmeler:

Substance 3D Modeler 1.5

Substance 3D Modeler’in en son sürümü, çeşitli iyileştirmeler ve kullanıcılardan talep edilen özellikleri sunuyor. 3B modellere ayrıntı eklemenizi sağlayan yeni ve geliştirilmiş detaylandırma ve yüzey modelleme araçlarının yanı sıra, daha parlak ve kullanıma hazır bir sonuç için geometri topolojisini iyileştirmeye yönelik ek seçenekler de mevcuttur. Modeler artık Modeler’ı 3D işlem hattında kullanırken daha iyi bir birlikte çalışabilirlik deneyimi için malzeme atamalarını, gerçekçi aydınlatma önizlemelerini ve gelişmiş dışa aktarma ön ayarlarını içeriyor.

Yeni ve geliştirilmiş yüzey detaylandırma araçları

Video Linki için tıklayınız

Modeler’ın yeni ve geliştirilmiş yüzey detaylandırma araçları, sanatçıların yüksek kaliteli bir sonuç için 3D tasarımlara hassas ayrıntılar eklemesine olanak tanır. Alfa desteğine sahip yeni Oluşturma aracının kullanımı hızlı ve sezgiseldir ve bir 3D modelin yüzeylenmesi ve detaylandırılması için sahip olunması gereken araçları sağlar. Oluşturma aracı, sanatçıların bir katman üzerinde heykel yaparken 3 boyutlu formları karmaşık bir şekilde oluşturmasına ve iyileştirmesine olanak tanır. Kırma aracı ve Pürüzsüzleştirme aracı da daha hızlı çalışacak ve daha kaliteli sonuçlar verecek şekilde geliştirildi.

Yeni malzeme atamaları

Katman başına malzeme atayarak dokulandırma ve boyama için 3 boyutlu modeller hazırlamak her zamankinden daha kolay. Bu, şekillendirme sırasında malzemelerin 3D modellerinizde nerede görüneceğini tanımlamanıza ve görmenize olanak tanır ve Modelleyici ile Substance 3D Painter arasındaki iş akışını büyük ölçüde geliştirir.

Yeni görüntü tabanlı aydınlatma

Video Linki için tıklayınız

Modelleyici artık görüntü tabanlı aydınlatma haritalarını destekliyor ve sanatçılara çalışırken modellerin ön izlemesini yapmaları için daha fotogerçekçi bir ortam sağlıyor. Artık tam ortam aydınlatması ve Modeler görünüm penceresindeki yansımalar ile 3D modelin biçimi ve malzemeleri hakkında daha iyi kararlar vermek mümkün.

Substance 3D Designer 13.1

Substance Designer’ın en son sürümü, düğüm grafiğinde kullanılabilirlik iyileştirmeleri ve 3D ardışık düzenlerde yeni birlikte çalışabilirlik sağlayan AxF dışa aktarımının eklenmesiyle kullanıcı geri bildirimlerinin ele alınmasıyla ilgilidir.

Yeni geliştirilmiş Çerçevelerle Düzenli Kalın

Video Linki için tıklayınız

Tasarımcı düğüm grafiğindeki Çerçevelerin görünümü modernleştirildi ve yeni ait olma kuralları Çerçevelerin düzenli kalmasına yardımcı oluyor. Çerçeveler artık içeriklerine göre otomatik olarak boyutlandırılabiliyor ve yeni bir kısayol tuşu, içindeki düğümler taşınırken Çerçeveleri otomatik olarak genişletiyor. Çerçeve açıklamaları ayrıca HTML kullanan zengin metinler de içerebilir ve karmaşık grafiklerin düzenli ve hizalı kalmasına yardımcı olmak için gelişmiş ızgara yakalama özelliği vardır.

Düğüm grafiğine düğüm yerleştirme

AxF dosyalarını veri ve birlikte çalışabilirlik formatı olarak kullananlar için Designer artık bu format için dışa aktarma desteği ekledi. Sanatçılar bir AxF dosyasını Tasarımcı’ya aktarabilir, düğüm grafiğinde değiştirebilir ve değişiklikleri aynı AxF dosyası içinde yeni bir katman olarak dışa aktarabilir. Bu, malzeme veri kümelerinin 3D işlem hatları boyunca korunmasını sağlar.

Substance 3D Varlıklarla Kitbashing

Substance 3D Assets, yalnızca Substance 3D Koleksiyonunun bir parçası olarak sunulan 18.000’den fazla yüksek kaliteli 3D varlıktan oluşan bir kütüphanedir. Bunlar, kitbashing dahil her türlü 3D projede kullanılabilecek, profesyonelce üretilmiş yüksek kaliteli 3D varlıklardır.

Kitbashing, 3D modellerin birden fazla parçasını alıp bunları tamamen benzersiz yeni bir nesne oluşturmak için birleştirme işlemidir. Bu, 3D’de deneme ve yineleme için harika bir tekniktir ve Substance 3D Assets kitaplığı, çeşitli kitbashing kullanım durumları için çok sayıda 3D model sağlar.

Kitaplığa mekanik parçalar gibi yeni eklemeler, yaratıcıların benzersiz yaratıkları, robotları, veya oyunlara veya görsel efektlere yönelik her türlü tasarım.

E-ticarette aynı teknik, bir ürünü sergilemek için doğru ortamı ayarlamak için de geçerlidir. Tasarımcılar, çeşitli 3D modeller arasından seçim yaparak, ürünlerini çeşitli gerçekçi ve pazarlama bağlamlarında sunan sahneleri verimli bir şekilde oluşturabilir.